Visas på Skövde Stadsteater

Ordförande har ordet

Bästa teatervänner!
Jubileumsåret 2016 är nu färdigfirat. En av höjdpunkterna var Magnus Uggla, som drog fullt hus. ”Främling”, historien om Bert Karlsson, höll enligt Riksteaterns teaterchef inte det kvalitativa mått som Riks kräver och ställdes därför in. Tråkigt då idén verkade tilltalande. Men nu blickar vi framåt mot en riktigt spännande teatervår som innehåller många godbitar både på teatern och Digitala Studion.

Bli medlem och få förmåner

Teatervänner!

Välkomna till en ny säsong med scenkonst! Som medlem har man förmånen att på ett flexibelt sätt boka biljetter till mycket förmånliga priser. Extra lågt pris är det för ungdomar och studerande.

Jonas Gardell - 30 år tillsammans

Jonas Gardell är ensam på scenen men tillsammans.

Fred 24 mars kl 19.00,
Extraföreställning kl 21:30
Stadsteatern, Skövde Kulturhus

Det är över 30 år sen Jonas Gardell gav ut sin första roman. 30 år sen han gjorde sin första show. 30 år sen han blev ihop med Mark.

Boka biljett»

Jag blir nog aldrig bjuden dit igen

Tis 4 april kl 19.00

Malmö Opera
Revykungen Karl Gerhards liv och karriär – som en katt bland hermelinerna – skildras i denna nya musikal med utgångspunkt från hans dagböcker. I rollen som Karl Gerhard ses Lars Humble.

Kality – Martin Schibbye

FRE 7 APRIL kl 19.00,
Ges i Valhall, Skövde Kulturhus

Riksteatern
Martin Schibbye spärrades in i Kality-fängelset i Etiopien i 438 dagar. Här ger han ett starkt vittnesmål om sina upplevelser av att bli fängslad för sin journalistiska gärning. Ges i Valhall.
Föreställningen är ett samarbete med Amnesty International.

What will have been

Tis 25 april kl 19.00,

Circa Contemporary Cirkus
Internationellt gästspel av nycirkusgruppen Cirka från Australien som bjuder på en halsbrytande föreställning! Kan mänskliga kroppar verkligen klara det vi bevisligen ser framför oss!

Boka biljett»

Vill du ha vårt Nyhetsbrev?

Nyhetsbrev februari»

varen 2017