Ordförande har ordet

pelle ordforandeBästa teatervänner!
Jubileumsåret 2016 är nu färdigfirat. En av höjdpunkterna var Magnus Uggla, som drog fullt hus. ”Främling”, historien om Bert Karlsson, höll enligt Riksteaterns teaterchef inte det kvalitativa mått som Riks kräver och ställdes därför in. Tråkigt då idén verkade tilltalande. Men nu blickar vi framåt mot en riktigt spännande teatervår som innehåller många godbitar både på teatern och Digitala Studion.
Teatern innehåller besök av Emil Jensen, Marika Carlsson, Jonas Gardell, Martin Schibbye och Malmö Opera. Dessutom en cirkusföreställning från Australien och lite dans från Skåne. Digitala Studion visar bland mycket annat Romeo och Julia från Metropolitan, Glada Änkan från Kungliga Operan, Grisen i säcken med Galenskaparna och Drömmen om Svansjön även den från Kungliga Operan.

I vår strävan att förbättra verksamheten enligt medlemmarnas önskemål kommer abonnemangen nu att döpas om till att vara ”Smart”. Bättre och enklare prissättning av biljetterna. Mer information kommer i nyhetsbrev och på hemsidan. Möjligheten att mixa teater- och Digitala Studion-föreställningar för billigare biljetter fortsätter. Förutsättningarna ändras dock till att man väljer minst fyra föreställningar (1 + 3, eller omvänt, alternativt 2 + 2) och erhåller ”Smartpris” på samtliga. Om man bara vill gå på scenkonst alternativt Digitala studion är det tre föreställningar som gäller. Under säsongen kan de som valt Smart-biljetter även köpa fler till samma pris.
Här på webbsidan hittar du mer information om teaterhösten i Skövde och föreningens verksamhet. Där kan du även se hur mycket du kan spara genom att bli medlem och vara ”Smart”. Ett scenpass kostar endast 150 kronor och ger vinst redan efter två föreställningar. Se även information i slutet av detta program.
Och – glöm inte anmäla dig till vårt nyhetsbrev genom att meddela oss din mail-adress!

Vi ses i Kulturhuset!

Pelle Granbom
Riksteatern Skövde, arrangören som erbjuder professionell scenkonst – något för alla

varen 2017